KRD IG
27 lutego 2018

 KRD-IG na targach Gulfood 2018: zachowanie możliwości eksportu produktów halal jest kluczowe dla polskiej branży drobiarskiej

W ramach trwających pięć dni targów Gulfood 2018 przedstawiciele polskiego sektora drobiarskiego odbyli spotkania m.in. z reprezentantami branży HoReCa, przetwórcami, sieciami handlowymi, producentami oraz importerami działającymi na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Do kluczowych wydarzeń należy zaliczyć wizytację stoiska KRD-IG przez Zbigniewa Babalskiego, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem pobytu delegacji resortu rolnictwa na targach była promocja polskiej żywności oraz przeprowadzanie rozmów na temat możliwości rozwoju eksportu polskich produktów rolno-spożywczych na tamtejszy rynek. W ramach swojej misji Wiceminister Babalski rozmawiał m.in. z Wiceministrem Gospodarki ZEA Abdullahem Al Salehem oraz Ministrem Stanu ds. Bezpieczeństwa Żywności Mariam Al Mehairi.
Spotkania, które odbyliśmy w ramach tegorocznych targów Gulfood, utwierdziły nas w przekonaniu jak ważnymi i perspektywicznymi dla polskiego sektora drobiarskiego są takie rynki jak ZEA. Rozważane przez polskie władze istotne ograniczenie możliwości prowadzenia ubojów religijnych pozbawi nas dostępu do nich, a nasze miejsce zajmą – i tak już bardzo silni w tym regionie – Brazylijczycy, Amerykanie czy Francuzi. Bardzo liczę, iż decydenci w naszym kraju postawią sobie za priorytet dobro polskich producentów i przetwórców drobiu. Cenna w tym kontekście była także dyskusja z Wiceministrem Babalskim – powiedział Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.
Oprócz rozmów o charakterze biznesowym wydarzenie obejmowało spotkania panelowe i informacyjne, służące wymianie doświadczeń na rynku drobiarskim oraz budowaniu pozytywnych relacji z dystrybutorami, związkami branżowymi, lokalnymi władzami czy reprezentantami mediów.
 
Wyjazd do Dubaju i udział w targach Gulfood umożliwiły mi zdobycie unikatowej wiedzy na temat bliskowschodnich rynków mięsa drobiowego. Szczególnie cenne były spotkania z dziesiątkami liczących się kupców drobiu z Azji Mniejszej i innych stron świata. Miałem również wyjątkową okazję wymiany poglądów z Wiceministrem Zbigniewem Babalskim oraz z Głównym Lekarzem Weterynarii, Pawłem Niemczukiem na temat bieżących problemów naszej branży. Ciekawą inicjatywą było także spotkanie z przedstawicielami dyrekcji Dubai Municipality – jednostki odpowiadającej za import produktów spożywczych do Emiratów przez Dubaj – powiedział Piotr Jarzębski, Dyrektor w IKO Kompania Drobiarska sp. z o.o.
Realizowana przez KRD-IG i KOWR kampania „Europejski drób – w jakości siła”, której elementem był udział w targach Gulfood 2018, ma na celu promocję wysokiej jakości europejskiego drobiu, produkowanego w systemie QAFP, na kluczowych rynkach Azji i Bliskiego Wschodu. To trzyletnie przedsięwzięcie jest finansowane ze środków UE, RP i Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego. Warto podkreślić, że kampania „Europejski drób – w jakości siła” została w styczniu br. wyróżniona przez Komisję Europejską jako jeden z najlepszych w ostatnich latach projektów promocji żywności, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

 

 

 

 

Pozostałe
Aktualności
Stan ognisk grypy ptaków w Polsce
16 stycznia 2024

Stan ognisk grypy ptaków w Polsce...

Czytaj
9 paradoksów strategii „Od pola do stołu”
25 marca 2021

9 paradoksów strategii „Od p...

Czytaj
SIAL Paris 2024 – wydarzenie, na którym nie mogło nas zabraknąć!
31 października 2024

SIAL Paris 2024 – wydarzenie,...

Czytaj
Indyk ma wiele do dania – podsumowanie września 2024
31 października 2024

Indyk ma wiele do dania – pod...

Czytaj
Branżowe targi hodowli drobiu i produkcji jaj Poultry Tech2024
30 października 2024

Branżowe targi hodowli drobiu i pr...

Czytaj
4 października 2024

OŚWIADCZENIE KRAJOWEJ RADY DROBIARSTWA – IZBY GOSPODARCZEJ w zw...

Czytaj
WYBÓR Wykonawcy projektu (zadania) pt. „Ochrona wizerunku polskiego sektora drobiarskiego na rynku krajowym” wraz z przeprowadzeniem przez niezależny podmiot badania efektywności projektu (zadania)
27 sierpnia 2024

WYBÓR Wykonawcy projektu (zadania)...

Czytaj
Zapytanie ofertowe dot. projektu: „Ochrona wizerunku polskiego sektora drobiarskiego na rynku krajowym” wraz z przeprowadzeniem przez niezależny podmiot badania efektywności projektu (zadania)
5 sierpnia 2024

Zapytanie ofertowe dot. projektu: ...

Czytaj
25 czerwca 2024

Zawiadomienie...

Czytaj
20 czerwca 2024

OŚWIADCZENIE w ramach pojawiających się w przestrzeni publicznej ma...

Czytaj
WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA) PT. „KAMPANIA PROMOCYJNA MIĘSA INDYCZEGO NA RYNKU KRAJOWYM’’ WRAZ Z PRZEPROWADZENIEM PRZEZ NIEZALEŻNY PODMIOT BADANIA EFEKTYWNOŚCI PROJEKTU (ZADANIA)
19 czerwca 2024

WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA)...

Czytaj
facebook dobry drob linkedin dobry drob

Wyszukiwarka: