Pomysł utworzenia Grupy Roboczej ds. Komunikacji był szeroko dyskutowany podczas posiedzenia Zarządu a.v.e.c. które miało miejsce 27 czerwca br. Koncepcja zainicjowana m.in. przez KRD-IG spotkała się wówczas z pozytywnym przyjęciem. Kwestie komunikacyjne i wizerunkowe były też głównym punktem wystąpienia nowej Sekretarz Generalnej a.v.e.c., Birthe Steenberg. 29 sierpnia br. założenia te zaczęto wprowadzać w życie.
– Podczas spotkania potwierdziło się przypuszczenie, iż w różnych krajach branża drobiarska boryka się z podobnymi problemami wizerunkowymi. Wymieniając nasze doświadczenia stworzyliśmy podwaliny pod międzynarodową strategię komunikacji. Jej celem jest przywrócenie dobrego wizerunku europejskiego drobiu – takiego na jaki zasługuje dzięki swojej jakości i bezpieczeństwu, ale również rosnącemu znaczeniu dla całej gospodarki – mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej. Chcemy brać aktywny udział w dyskusji o drobiu na szczeblu struktur UE, gdyż europejscy konsumenci niezmiennie stanowią naszą najliczniejszą grupę odbiorców – dodaje.
Grupa Robocza a.v.e.c. ds. Komunikacji będzie realizować działania adresowane zarówno do europejskich konsumentów drobiu jak i decydentów, odpowiedzialnych za obszary takie jak rolnictwo czy przemysł spożywczy. Podczas spotkania w Brukseli Łukasz Dominiak zaprezentował wybrane efekty realizacji założeń statusowych KRD-IG, związanych z promocją mięsa drobiowego na polskim rynku. Wiele spośród narzędzi zastosowanych przez KRD-IG w Polsce zyskało pozytywne opinie członków grupy, a część z nich po adaptacji będzie wdrażana także na poziomie międzynarodowym.