KRD IG
18 lipca 2018

JAPONIA PERSPEKTYWICZNYM RYNKIEM DLA POLSKIEGO DROBIARSTWA

18 lipca 2018 r. miało miejsce pierwsze wspólne posiedzenie dwóch Zespołów Parlamentarnych, tj.: ds. rozwoju drobiarstwa jako strategicznej gałęzi polskiej gospodarki oraz ds. polsko-japońskiej współpracy gospodarczej. W spotkaniu, poza posłami, uczestniczyli przedstawiciele Ambasady Japonii, administracji rządowej, a także reprezentanci kluczowych podmiotów zaangażowanych w polsko-japońską wymianę handlową w obszarze drobiarstwa.
Spotkanie miało istotne znaczenie w kontekście podpisanej w dniu 17 lipca 2018 r. umowy handlowej pomiędzy Unią Europejską a Japonią. Dzięki porozumieniu powstanie największa strefa wolnego handlu na świecie, z rynkami obejmującymi w sumie ponad 600 mln konsumentów. W wydarzeniu tym również polscy producenci drobiu dostrzegają szansę na szerszą współpracę z Japonią w zakresie sprzedaży mięsa drobiowego i jego przetworów,  a także cenionego na tamtejszym rynku produktu luksusowego, tzn. puchu i pierza.
Japonia, podobnie jak Unia Europejska, stawia swoim partnerom niezwykle wysokie wymagania pod względem jakości produktów spożywczych. Każdego roku na tamtejszy rynek trafia około miliona ton drobiu. Biorąc pod uwagę fakt, iż Polska jest jednym z liderów eksportu mięsa drobiowego w UE, a nasze produkty oferują najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa żywności, Japonia jawi się nam jako naturalny kierunek rozwoju wymiany handlowej – mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej. Równolegle Polska stale umacnia się w obszarze eksportu puchu i pierza na rynek japoński. Do kraju Kwitnącej Wiśni wysyłamy towar najwyższej jakości. Polski puch ma tam status towaru ekskluzywnego ­– dodaje Łukasz Dominiak.
KRD-IG od 2009 roku rozwija system certyfikacji polskiego puchu i pierza. System ten został usprawniany m.in. poprzez wprowadzenie audytów producentów. To pozwala na utrzymanie najwyższych standardów rodzimej produkcji. W ubiegłym roku KRD-IG wydało 106 takich certyfikatów.
Podsumowując spotkanie, I Sekretarz Ambasady Japonii Kenta Ikeda zadeklarował dążenie do rozwoju współpracy z Polską, zwrócił uwagę na potencjał wypromowania w Japonii silnych polskich marek zarówno na rynku mięsa i przetworów drobiowych, jak i w segmencie puchu i pierza. Zachęcił ponadto przedstawicieli polskiej branży drobiarskiej do mocnej promocji produktów na rynku japońskim pod wspólnym brandem.
Pozostałe
Aktualności
Stan ognisk grypy ptaków w Polsce
16 stycznia 2024

Stan ognisk grypy ptaków w Polsce...

Czytaj
9 paradoksów strategii „Od pola do stołu”
25 marca 2021

9 paradoksów strategii „Od p...

Czytaj
15 maja 2024

ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE PROJEKTU (ZADANIA) PT.: „KAMPANIA PROM...

Czytaj
WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA) PT.: „PROMOCJA POLSKIEGO DROBIU ORAZ JEGO PRZETWORÓW NA TARGACH SIAL”
13 maja 2024

WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA)...

Czytaj
ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE PROJEKTU (ZADANIA) PT.: „PROMOCJA POLSKIEGO DROBIU ORAZ JEGO PRZETWORÓW NA TARGACH SIAL”
24 kwietnia 2024

ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE PROJE...

Czytaj
29 marca 2024

WYBÓR Wykonawcy projektu (zadania) pt.: „Składki do międzynarodow...

Czytaj
25 marca 2024

OŚWIADCZENIE Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej i Związku &...

Czytaj
15 marca 2024

ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE PROJEKTU (ZADANIA) PT.: „SKŁADKI DO M...

Czytaj
Ograniczenia importowe
7 marca 2024

Ograniczenia importowe...

Czytaj
WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA) PT.: „PROMOCJA POLSKIEGO DROBIU I JEGO PRZETWORÓW NA TARGACH ALIMENTARIA”
18 stycznia 2024

WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA)...

Czytaj
facebook dobry drob linkedin dobry drob

Wyszukiwarka: