Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza ważnym głosem w sprawie żywności podczas szczytu OEES
Rozmowa przy okrągłym stole związana była z dynamicznym rozwojem polskich branż rolno-spożywczych, w tym hodowli i przedsiębiorstw mięsnych. Mimo rosnących wskaźników produkcyjnych i eksportowych polscy przedsiębiorcy muszą ciągle stawiać czoła nowym wyzwaniom oraz konkurencyjnym rynkom. Zebrani na panelu eksperci poruszyli temat m. in. zrównoważonej produkcji oraz opieraniu produktów na ich regionalnych, unikatowych cechach.
– Dzisiaj siła polskiego drobiu leży nie tylko w konkurencyjnej dla zagranicznych partnerów cenie, ale przede wszystkim w walorach smakowych i pełnej kontroli produkcji w myśl idei „od pola do stołu”. Rodzimi hodowcy i producenci mogą prezentować swoje wyroby z pełną świadomością ich pozytywnych cech. Równie ważnym elementem budowania silnej marki polskiej żywności zagranicą jest ogromna szansa czerpania z unikalnej specyfiki naszych terenów. Dzisiaj mówiąc o szampanie mamy na myśli napój pochodzący z konkretnej francuskiej prowincji. Smakosze szynki parmeńskiej skojarzą tę wędlinę z włoskim regionem Emilia–Romania. My z kolei możemy szczycić się np. tradycyjnym podhalańskim oscypkiem. KRD-IG pracuje nad oficjalnym zarejestrowaniem polskiej gęsi owsianej, która dołączyłaby do grona europejskich, regionalnych przysmaków – podkreśla Dyrektor Generalny KRD-IG Dariusz Goszczyński.
Oprócz Dariusza Goszczyńskiego, w panelu wzięli udział także m. in. Michał Rzytki z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Justyna Orzeł z Carrefour Polska oraz Maciej Majewski ze stowarzyszenia Sady Grójeckie.