KRD IG
11 lutego 2021

Komunikat KRD-IG w sprawie kryzysu polskiego drobiarstwa wywołanego wzrostem cen pasz

Czytaj Więcej

Aktualności

23.02.2021

Ograniczenia importowe

Czytaj Więcej
18.02.2021

Stan ognisk grypy ptaków w Polsce...

Czytaj Więcej
26.02.2021

Oświadczenie Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej dotyczą...

Czytaj Więcej
23.02.2021

Informacje na temat wirusa grypy ptaków podtypu H5N8...

Czytaj Więcej

Pamiętaj

Mięso drobiowe jest najczęściej spożywanym gatunkiem mięsa na świecie

Polska jest numerem 1. wśród producentów mięsa drobiowego w UE

Polska jest 2. eksporterem mięsa drobiowego z UE

Ok. 18% unijnej produkcji mięsa i podrobów drobiowych należało do Polski

Ponad 50% wyprodukowanego w Polsce mięsa drobiowego trafiło na eksport

Ok. 49% wartości eksportu produktów mięsnych z Polski stanowił eksport mięsa drobiowego.

1,56 mln ton wyniósł wolumen eksportu mięsa i podrobów drobiowych z Polski

Blisko 3 mld euro to wartość eksportu mięsa i podrobów drobiowych z Polski

73% wolumenu eksportu mięsa drobiowego trafiło na rynek unijny

CZTERY FILARY ROZWOJU
POLSKIEGO DROBIARSTWA

I Filar

BEZPIECZEŃSTWO
BIAŁKOWE

Bezpieczeństwo białkowe to kluczowe zagadnienie dla polskiego drobiarstwa. W obliczu zagrożenia wprowadzenia zakazu importu soi GMO, będącej obecnie głównym źródłem białka w paszy, szukanie alternatywnych rozwiązań, które umniejszyłyby dodatkowo znaczenie importu komponentów pasz, jest jednym z naszych priorytetów.

II Filar

ZRÓWNOWAŻONY
ROZWÓJ

Polityka zrównoważonego rozwoju to podstawowy cel branży drobiarskiej w Unii Europejskiej. Zachowanie oraz propagowanie standardów kontroli produkcji, dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska sprawia, że drób z Polski utrzymuje niezwykle wysoką jakość. Dzięki nim tworzymy bezpieczne i atrakcyjne dla konsumentów produkty.

III Filar

WIZERUNEK
I PROMOCJA

Podaż w branży drobiarskiej bywa nierzadko większa od popytu, a jego spontaniczny wzrost jest mało prawdopodobny. By rozszerzać rynek zbytu potrzeba wspólnej strategii promowania drobiu jako żywności i ochrony wizerunku całej branży. Musimy przekonywać krajowych i zagranicznych konsumentów do zwiększenia spożycia drobiu.

IV Filar

GLOBALIZACJA
RYNKU

Bezpieczeństwo białkowe to kluczowe zagadnienie dla polskiego drobiarstwa. W obliczu zagrożenia wprowadzenia zakazu importu soi GMO, będącej obecnie głównym źródłem białka w paszy, szukanie alternatywnych rozwiązań, które umniejszyłyby dodatkowo znaczenie importu komponentów pasz, jest jednym z naszych priorytetów.

Nasze projekty

Promocja polskiego drobiu i jego przetworów na targach ANUGA 2019

Obecność branży drobiarskiej pod wspólnym brandem „Polish Poultry” na największych na świecie targach ANUGA w Kolonii, na stoisku stanowiącym powierzchnię wystawienniczo-targową dla dwudziestu jeden wystawców branży to działanie potrzebne i przynoszące wymierne korzyści biznesowe.

WSPARCIE EKSPANSJI POLSKIEGO SEKTORA DROBIARSKIEGO NA RYNKU CHIN I JAPONII

Przedmiotem projektu była organizacja wydarzeń umożliwiających rozwój eksportu na rynkach Azji określonych przez polskich producentów drobiu jako priorytetowe (na podstawie ankiety definiującej  rynki cieszące się największym zainteresowaniem producentów): Chin i Japonii.

EUROPEJSKI DRÓB: TO JEST NASZ DRÓB!

Czas trwania kampanii: styczeń 2020 – grudzień 2021

W ramach współpracy między 5 członkami europejskiej organizacji reprezentującej sektor drobiarski AVEC, rozpoczęły się prace nad projektem ochrony wizerunku europejskiego drobiu.

„Indyk z Europy – pod skrzydłami jakości”

Czas trwania kampanii: maj 2019 – kwiecień 2021

Przedmiotem programu promocyjnego jest mięso indycze produkowane w Europie. Działania promocyjne realizowane są na 3 rynkach docelowych tj. Polska, Niemcy, Czechy. Program ma na celu przedstawienie wartości odżywczych oraz jakości mięsa indyczego produkowanego w Europie, które wynikają z rygorystycznych zasad i procedur UE oraz przepisów wewnętrznych państw członkowskich.

DRÓB Z EUROPEJSKIM PASZPORTEM NA RYNKACH CHIN, HONGKONGU I JAPONII

Przedmiotem działalności promocyjnej będzie mięso drobiowe z Unii Europejskiej. Głównym celem kampanii jest zwiększenie eksportu europejskiego drobiu na rynki docelowe: Chiny, Hongkong i Japonia. Dodatkowo, pióra, w rodzaju stosowanych do wypychania będą promowane jako produkt wpierający na rynku japońskim.

  
  

Członkowie
Krd-ig

Podaż w branży drobiarskiej bywa nierzadko większa od popytu, a jego spontaniczny wzrost jest mało prawdopodobny. By rozszerzać rynek zbytu potrzeba wspólnej strategii promowania drobiu jako żywności i ochrony wizerunku całej branży. Musimy przekonywać krajowych i zagranicznych konsumentów do zwiększenia spożycia drobiu.

   
   

Partnerzy

KRD-IG działa jako organizacja występująca w imieniu rodzimej branży drobiarskiej w Europie i na świecie. Misję tę wypełnia jako członek i partner licznych organizacji międzynarodowych.

Wyszukiwarka: