Kampania promująca mięso indycze 2024 – skuteczna promocja, szeroki zasięg, konkretne rezultaty

2025-04-29

Z końcem 2024 roku zakończyła się ogólnopolska kampania promocyjna mięsa indyczego, która miała na celu przełamanie barier w postrzeganiu i konsumpcji tego rodzaju mięsa. Projekt realizowany był od września do grudnia 2024 roku i objął działania w kanałach telewizyjnych, digitalowych, handlu detalicznego oraz sektorze HoReCa.

Silna obecność w mediach

Kampania w telewizji objęła 24 emisje w popularnych programach kulinarnych i serialach, m.in. „Doradca Smaku”, „Ewa Gotuje”, „Kuchenne Rewolucje” czy „Pierwsza Miłość”. Łączny zasięg kampanii wyniósł ponad 4,76 mln osób z grupy docelowej (kobiety 25–49 lat).

Równolegle prowadzono szeroko zakrojoną kampanię digitalową, która wygenerowała aż 47,5 mln wyświetleń. W akcję zaangażowano 11 influencerów kulinarnych, którzy promowali dania z indyka, pokazując ich smak, prostotę przygotowania i różnorodność zastosowań. Łącznie materiały influencerów osiągnęły 10,4 mln wyświetleń, ponad 99 tys. polubień i 1,7 tys. komentarzy.

Edukacja i wsparcie branży HoReCa

Ważnym elementem projektu były działania edukacyjne skierowane do szefów kuchni i przedstawicieli branży gastronomicznej. Kampania objęła:

  • 4 spotkania branżowe i 3 duże eventy (m.in. Kongres Szefów Kuchni, Targi HORECA w Krakowie),
  • warsztaty kulinarne w Warszawie i Lublinie,
  • kulinarne pokazy z udziałem rozpoznawalnych szefów kuchni,
  • dedykowany konkurs dla restauracji, którego laureaci otrzymali nagrody o łącznej wartości 15 000 zł oraz certyfikaty jakości.

Dodatkowo uruchomiono specjalną stronę internetową www.indykajemy.pl, zawierającą bazę przepisów, porady oraz narzędzia kalkulacyjne dla HoReCa.

Widoczność w punktach sprzedaży

Kampania objęła 2 187 sklepów w całej Polsce, m.in. sieci: Netto, Auchan, Stokrotka, Kaufland, Polo Market, Społem, Lewiatan i Arhelan. W ramach działań przygotowano reklamy w gazetkach, naklejki podłogowe, plakaty, wobblery z przepisami oraz inne materiały wspierające sprzedaż.

Efekty

Wszystkie założone cele kampanii zostały zrealizowane – zarówno w zakresie zasięgów, jak i realizacji KPI. Efektywność projektu została potwierdzona przez niezależne badanie. Kluczowym osiągnięciem było przesunięcie postrzegania mięsa indyczego z produktu „na specjalne okazje” do składnika codziennej kuchni.

Zachęcamy do pobrania i obejrzenia prezentacji – pobierz