Przedstawicielstwo
w Chinach
Przedstawicielstwo polskiego sektora drobiarstwa w Szanghaju
Otwarte 23 września 2016 roku przedstawicielstwo polskiego sektora drobiarstwa w Szanghaju to pierwsza tego typu placówka w Chinach. Projekt koordynuje KRD-IG, zaangażowana od lat w promocję polskiego drobiu w Azji.
Polska była w 2016 roku jedynym europejskim eksporterem drobiu dopuszczonym do sprzedaży na rynku chińskim. W 2015 roku wartość eksportu rodzimych produktów drobiowych do Chin przekroczyła 105 milionów złotych. Dzięki zacieśnieniu współpracy poprzez stałe przedstawicielstwo wartość ta może wzrosnąć nawet do 2 miliardów złotych.
Misja przedstawicielstwa
Ścisła współpraca z chińskimi odbiorcami drobiu (importerzy, sieci handlowe, HoReCa) i przedstawicielami opinii publicznej oraz administracji rządowej, w celu zwiększenia poziomu eksportu polskiego mięsa drobiowego do Chin.
Główne zadania przedstawicielstwa
- Budowa relacji między polskimi producentami drobiu a chińskimi przedsiębiorcami i instytucjami rządowymi.
- Umacnianie już istniejących relacji w tym zakresie.
- Gromadzenie i analiza danych rynkowych.
- Organizowanie udziału w targach i misjach gospodarczych, zarówno na terytorium Chin, jak i
- Wspomaganie konkretnych podmiotów gospodarczych w działaniach związanych z eksportem drobiu do Chin.
- Dalsza promocja polskiego i europejskiego drobiu w Chinach.
Historia polskiego drobiu w Chinach
Przedstawicielstwo polskiego sektora drobiarstwa w Szanghaju stanowi ukoronowanie wielu różnorodnych działań rozbudowujących współpracę Polski z Chinami w kwestii eksportu drobiu. Próby otwarcia rynku chińskiego na polskie mięso drobiowe były podejmowane przez kolejne rządy już od 2005 roku. KRD-IG brała udział we wszystkich rozmowach między stronami i wspólnych inicjatywach podejmowanych w 2016 roku.