
BARCELONA - pierwsza odsłona
Handel zagraniczny z półwyspem iberyjskim od lat zajmuje wysoką pozycję w klasyfikacji eksportu polskiego mięsa drobiowego. Hiszpania stanowi istotny kierunek w handlu zagranicznym stanowiąc łącznik w handlu między Europą, a Ameryką Łacińską, od lat zajmuje wysoką pozycję w klasyfikacji eksportu mięsa drobiowego.
Targi Alimentaria dywersyfikują swoją ofertę w oparciu o nowe trendy konsumenckie i kluczowe obszary, aby zwiększyć możliwości uczestnictwa wystawców i pomnożyć możliwości biznesowe.
Polska branża drobiarska w ramach stoiska POLISH POULTRY po raz pierwszy uczestniczyła w targach Alimentaria w Hiszpanii. Targi odbyły się w dniach 18-21 marca 2024 r. i miały miejsce w Centrum Wystawienniczym Fira Barcelona Gran Via w Barcelonie.
Stoisko POLISH POUTRY, które liczyło 110 m2, usytułowane było w hali P3 (Intercarn) – nr B326. Przestrzeń wystawiennicza zaprojektowana została w sposób umożliwiający posiadanie przez każdą firmę (Współwystawców stoiska) indywidualnej przestrzeni do rozmów biznesowych z dostępem do linii brzegowej.
W ramach wspólnego stoiska polskiej branży drobiarskiej udział wzięli:
– producenci: DROBEX / DROSED HOLDING / FOOD PARK / INDYKPOL / INDYK ŚLĄSK / ŁUKOSZ/ SUPERDROB
– trader: MEAT TEAM POLAND.
Targi, dzięki kontaktom interpersonalnym, które są najważniejsze ze względu na swoiste połączenie dwóch form promocji – osobistej i public relations – w połączeniu z reklamą i promocją mogą kreować tzw. promotional-mix, który przyczynia się do wzrostu efektywności sprzedaży.
Udział w targach stanowi istotny element strategii promocji umożliwiając bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami oraz budowanie relacji z partnerami biznesowymi na całym świecie. I, jak pokazują niektóre badania, nie istnieje narzędzie, które byłoby skutecznym substytutem dla targów.
Dzięki obecności na targach międzynarodowych branża drobiarska zyskuje wyróżnialność pośród mniejszych ekspozycji firmowych lub nawet branżowych. Wspólne stoisko dla podmiotów reprezentujących sektor drobiarski odzwierciedla siłę branży w międzynarodowych relacjach handlowych, budując zaufanie do danego sektora i reprezentujących go podmiotów.
Rozwój eksportu jest niepodważalnym warunkiem rozwoju branży i dzięki realizacji tego typu zadań istnieje możliwość przedstawienia wyróżniających cech oferty polskiego drobiu, które stanowią przewagę konkurencyjną krajowych producentów.




