Branża drobiarska w Korei Południowej – inauguracja kampanii„Europejski drób – z naszych ferm na Twój stół”

2025-06-18

9 czerwca w Seulu odbyło się oficjalne wydarzenie prasowe otwierające kampanię promocyjno-informacyjną pt. „Europejski drób – z naszych ferm na Twój stół”, współfinansowaną przez Unię Europejską oraz Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele mediów, dziennikarze, liderzy opinii, eksperci z branży spożywczej oraz kluczowi reprezentanci sektora drobiarskiego z Europy, w tym z Polski. 

Podczas spotkania zaprezentowano kluczowe założenia kampanii, której celem jest m.in. zwiększenie rozpoznawalności oraz eksportu europejskiego, w tym polskiego drobiu, na rynki azjatyckie. Korea Południowa to rynek o dużym potencjale — obecnie aż 86% importowanego tam drobiu pochodzi z Brazylii, co stwarza możliwość dywersyfikacji dostawców.

Inauguracyjną prezentację wygłosił Dariusz Goszczyński, Prezes Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej, która jest inicjatorem i koordynatorem kampanii. Podczas wydarzenia europejskie, w tym polskie standardy jakości mięsa drobiowego zaprezentował Michał Jeżewski.

W wydarzeniu uczestniczyli także m.in. Artur Gradziuk – Chargé d’affaires a.i. RP w Republice Korei, Anna Łagodzińska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Seulu; Tomasz Szulc, członek Rady KRD-IG; a także przedstawiciele polskich zakładów drobiarskich.

Dzięki obecności w Seulu możemy podkreślać unikalne cechy europejskiego drobiu: wysokie standardy bezpieczeństwa, brak hormonów wzrostu, kontrolowaną jakość pasz,
a także nacisk na dobrostan zwierząt i zrównoważoną produkcję.

Nowo zainaugurowana kampania potrwa do lutego 2028 roku i obejmie działania m.in. w Korei
Południowej, Wietnamie i na Filipinach. W jej ramach przewidziano udział w najważniejszych wydarzeniach branżowych –  targi w Seoulu Food & Hotel (10–13 czerwca 2025) oraz WOFEX (6-9 sierpnia 2025) w Manili na Filipinach – a także organizację licznych spotkań B2B, study tours do Europy, konferencje prasowe, komunikację w kanałach SM – FB oraz Instagram, na https://eupoultry.eu/ oraz szeroko zakrojoną promocję offline i online.

Dzięki kampanii „Europejski drób – z naszych ferm na Twój stół” europejski drób, a w tym i polski, jest i będzie prezentowany jako bezpieczny, wysokiej jakości wybór dla świadomych konsumentów, idealnie wpisujący się w nowoczesne trendy kulinarne i żywieniowe.