KRD IG
9 marca 2017
Czy Europejski drób podbije Zjednoczone Emiraty Arabskie?
Misja handlowa przedstawicieli Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG)  zorganizowana podczas targów Gulfood 2017 dobiegła końca. Celem wizyty była promocja europejskiego drobiu wyprodukowanego w ramach krajowego Systemu Jakości QAFP z zachowaniem zasad halal obowiązujących na Bliskim Wschodzie. To właśnie ten kierunek może okazać się ważnym rynkiem zbytu dla rodzimych producentów drobiu w obecnej, trudnej sytuacji, wynikającej z wystąpienia grypą ptaków na obszarze Polski.
Czy Europejski drób podbije Zjednoczone Emiraty Arabskie?

Misja gospodarcza KRD-IG nie bez powodu odbyła się w dniach pokrywających się z terminem targów Gulfood 2017. Wydarzenie to, gromadzi największą liczbę wystawców spośród imprez organizowanych na Bliskim Wschodzie i blisko 100 000 tysięcy zwiedzających, będąc idealną okazją do promocji polskiego mięsa drobiowego, zacieśniania obecnych relacji oraz nawiązywania nowych. Podczas targów eksperci KRD-IG – przedstawiciele największych polskich zakładów drobiarskich – wzięli udział w spotkaniach biznesowych z lokalnymi reprezentantami branży HoReCa i sieci handlowych, a także importerami i przetwórcami drobiu.

„Rolą KRD-IG jest dbanie o dobrą kondycję drobiarzy, dlatego naszym obowiązkiem jest poszukiwanie nowych rynków zbytu dla polskich producentów drobiu. Zadanie to realizujemy na 100%. Właśnie teraz, kiedy w Polsce panuje grypa ptaków, a swój rynek dla naszych produktów zamknęły Chiny, Tajwan czy Wietnam, szczególnie zależy nam na udrażnianiu dostępnych kanałów sprzedaży. Podejmujemy działania w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ponieważ rynek ten jest otwarty na nasz drób, nawet w obliczu grypy ptaków”, mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.

W trakcie misji handlowej zaproszeni goście mieli również możliwość zapoznania się z walorami smakowymi dań z mięsa drobiowego wyprodukowanego w ramach Systemu Jakości QAFP.

„Bardzo się cieszę, że KRD-IG robi wszystko, by pomóc producentom drobiu w tak trudnej sytuacji. Zjednoczone Emiraty Arabskie to rynek, na który chcielibyśmy sprzedać chociaż część nadwyżki wyprodukowanego mięsa drobiowego, które ze względu na grypę ptaków nie może być eksportowane do krajów, które do tej pory były zainteresowane naszymi produktami. Wierzymy, że sytuacja niedługo ulegnie zmianie, ale póki co dobrze, że możemy działać na nowych rynkach”, powiedziała Ewa Pruska, z firmy Konspol.

Należy podkreślić, że eksport na taki rynek wymaga oferty produktowej wytworzonej  w systemie halal, który polega na specjalnym sposobie uboju zwierząt, zgodnym z zasadami religii muzułmańskiej. Nieoficjalne informacje docierające do branży wskazują, iż projektowana zmiana przepisów prawa może ograniczyć możliwości prowadzenia uboju w systemie halal w Polsce, a w konsekwencji przyczynić się do zwiększania podaży drobiu na rynku wewnętrznym. Mięso drobiowe, które nie zostanie wyeksportowane spowoduje obniżenie cen surowca, dlatego spadek rentowności branży może stać się realnym zagrożeniem, na które sektor drobiarski nie może sobie pozwolić.

„Ubój rytualny jest ważny w kontekście biznesowym i nie możemy dopuścić do jego zakazania. Ponadto, w obecnej sytuacji wzmocnienie systemu halal jest niezwykle istotne w kontekście sprzedaży drobiu, bo pozwala, by był on stale eksportowany. Spotkania, które organizuje KRD-IG, to dla nas realna szansa na nawiązanie ważnych relacji”, mówi Tomasz Kosior z firmy IMEX.

Zjednoczone Emiraty Arabskie to kraj o dużej sile nabywczej i bardzo wysokich wskaźnikach konsumpcji. Kluczową rolę pełnią tu jakość – europejskie normy produkcji drobiu są wysoko cenione – oraz sektor HoReCa, który w obliczu gwałtownego rozwoju turystyki stale się rozwija. Warto również dodać, że według „State of the Global Islamic Economy” wartość sektora produkcji i konsumpcji żywności wytworzonej zgodnie z zasadami systemu halal ma wzrosnąć do ponad 1,9 biliona USD do 2021 roku.

Kampania „Europejski drób – w jakości siła” realizowana jest od lutego 2016 roku. Misja jest kolejnym z szeregu działań podjętych w celu zacieśniania partnerskich relacji w obszarze eksportu najwyższej jakości mięsa drobiowego z UE do ZEA.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Bajer
Partner of Promotion
m.bajer@partnersi.com.pl
22 858 74 58 wew. 84

 

KRAJOWA RADA DROBIARSTWA – IZBA GOSPODARCZA

WIODĄCA ORGANIZACJA SEKTORA DROBIARSKIEGO W POLSCE

 

Działa nieprzerwanie od ponad 25 lat i zrzesza blisko 70 członków reprezentujących hodowlę, reprodukcję i wylęgi, produkcję towarową drobiu i jaj, a także produkcję i sprzedaż mięsa drobiowego oraz jego przetworów i jaj konsumpcyjnych, produkcję pasz dla drobiu, produkcję towarzyszącą. Podmioty zrzeszone w KRD-IG posiadają łącznie blisko 70% udziału w rynku krajowym oraz około 90% udziału w eksporcie. KRG-IG prowadzi szeroką działalność dydaktyczną i naukową związaną z sektorem drobiarskim.

Celem działalności KRD-IG jest m.in. stały rozwój i unowocześnianie polskiego drobiarstwa, ochrona interesów hodowców i producentów drobiu oraz przetwórców mięsa drobiowego, ich integracja, reprezentowanie krajowego drobiarstwa wobec władz państwowych i organizacji pozarządowych.

Ponadto na podstawie upoważnienia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi KRD-IG podejmuje zadania z zakresu konstrukcji i realizacji programów hodowlanych, wykonywania oceny wartości użytkowej i hodowlanej drobiu, prowadzenia ksiąg hodowlanych i rejestrów mieszańców drobiu.

Pozostałe
Aktualności
Stan ognisk grypy ptaków w Polsce
16 stycznia 2024

Stan ognisk grypy ptaków w Polsce...

Czytaj
9 paradoksów strategii „Od pola do stołu”
25 marca 2021

9 paradoksów strategii „Od p...

Czytaj
SIAL Paris 2024 – wydarzenie, na którym nie mogło nas zabraknąć!
31 października 2024

SIAL Paris 2024 – wydarzenie,...

Czytaj
Indyk ma wiele do dania – podsumowanie września 2024
31 października 2024

Indyk ma wiele do dania – pod...

Czytaj
Branżowe targi hodowli drobiu i produkcji jaj Poultry Tech2024
30 października 2024

Branżowe targi hodowli drobiu i pr...

Czytaj
4 października 2024

OŚWIADCZENIE KRAJOWEJ RADY DROBIARSTWA – IZBY GOSPODARCZEJ w zw...

Czytaj
WYBÓR Wykonawcy projektu (zadania) pt. „Ochrona wizerunku polskiego sektora drobiarskiego na rynku krajowym” wraz z przeprowadzeniem przez niezależny podmiot badania efektywności projektu (zadania)
27 sierpnia 2024

WYBÓR Wykonawcy projektu (zadania)...

Czytaj
Zapytanie ofertowe dot. projektu: „Ochrona wizerunku polskiego sektora drobiarskiego na rynku krajowym” wraz z przeprowadzeniem przez niezależny podmiot badania efektywności projektu (zadania)
5 sierpnia 2024

Zapytanie ofertowe dot. projektu: ...

Czytaj
25 czerwca 2024

Zawiadomienie...

Czytaj
20 czerwca 2024

OŚWIADCZENIE w ramach pojawiających się w przestrzeni publicznej ma...

Czytaj
WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA) PT. „KAMPANIA PROMOCYJNA MIĘSA INDYCZEGO NA RYNKU KRAJOWYM’’ WRAZ Z PRZEPROWADZENIEM PRZEZ NIEZALEŻNY PODMIOT BADANIA EFEKTYWNOŚCI PROJEKTU (ZADANIA)
19 czerwca 2024

WYBÓR WYKONAWCY PROJEKTU (ZADANIA)...

Czytaj
facebook dobry drob linkedin dobry drob

Wyszukiwarka: