Polagra Food od lat może poszczycić się mocno biznesową formułą i to jest właśnie główny walor tego wydarzenia. Stoiska wystawców odwiedzają przede wszystkim przedstawiciele kadry menedżerskiej sieci handlowych, małoformatowych sklepów spożywczych, hurtowni spożywczych i firm zajmujących się dystrybucją żywności. Tak precyzyjnie dobrane grono zwiedzających to jedyna w swoim rodzaju okazja do zaprezentowania produktów, których głównym kryterium oceny jest przecież smak i przekonania do nich osób odpowiedzialnych za zakupy. Od lat przywiązujemy ogromną wagę do tego, by Polagra Food była odwiedzana przez przedstawicieli branży spożywczej decydujących o zatowaraniu półek sklepowych. To jeden z priorytetów w naszych działaniach marketingowych, by targi co roku stawały się przestrzenią specjalną, na której buduje się fundamenty pod duże kontrakty, otwiera drzwi do nowych grup odbiorców, kreuje pomysły na nowe produkty. Nasze starania w tym zakresie doceniają zarówno duże firmy produkcyjne, jak i start-upy, wchodzące na rynek z żywnością innowacyjną. – mówi Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu Polagra Food.
Warto podkreślić, że organizatorzy wydarzenia koncentrują działania promocyjne nie tylko na rynku polskim, ale również poza granicami kraju. Takie możliwości dają nowoczesne kanały promocji oraz autorski program Hosted Buyers, w ramach którego, już od kilku lat, Poznań odwiedza kadra kierownicza dużych grup hurtowni, sieci supermarketów, importerów lub dystrybutorów produktów spożywczych z całego świata. Program Hosted Buyers to bardzo starannie przemyślana koncepcja łącząca potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych. Finał, czyli konkretne spotkania podczas samych targów, poprzedza kilkumiesięczna kampania promocyjna, której odbiorcami są kupcy z całego świata. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu Polagra Food.
Kolejna Polagra Food już w dniach 8-10 maja 2018. Nowa data i formuła wydarzenia ma stanowić pakiet korzyści, zarówno dla producentów żywności, jak i jej dystrybutorów, łączyć potrzeby obu grup i finalnie doprowadzić do kooperacji. Producenci, którzy zgłoszą udział w targach POLAGRA FOOD mogą skorzystać także z dodatkowych działań marketingowych, które Międzynarodowe Targi Poznańskie realizują nieodpłatnie na rzecz wystawców jak np. prezentacja nowości w publikacjach MTP oraz w materiałach prasowych, ekspozycja logotypu na stronie internetowej targów.