Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza i jej członkowie byli gośćmi prestiżowych targów Speciality Food Festival. Impreza odbyła się w dniach 18-20 września 2017 r. w World Trade Center w Dubaju. KRD-IG oraz jej kampania „Europejski drób – w jakości siła” promuje drób wyprodukowany w systemie jakości QAFP (Quality Assurance for Food Products) m.in. na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Obecność na targach była krokiem w kierunku rozwoju eksportu drobiu na rynek ZEA i krajów Zatoki Perskiej.
Targi Speciality Food Festival, odbywające się w tym roku w ramach Dubai International Hospitalty Week, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno wystawców, jak i odwiedzających. Organizatorzy kampanii „Europejski drób – w jakości siła”, w tym reprezentanci Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej, przygotowali obszerne stoisko, na którym eksperci programu rozmawiali z zainteresowanymi i odpowiadali na pytania dotyczące najwyższej jakości drobiu produkowanego w Polsce i całej Unii Europejskiej.
Na stoisku kampanii, obok materiałów informacyjnych, znalazły się przygotowane specjalnie z tej okazji przekąski drobiowe, przyrządzone według standardów kuchni europejskiej. Istotnym tematem rozmów były również możliwości i zasady eksportu drobiu na Bliski Wschód.
W ramach zaplanowanych działań eksperci kampanii, w tym reprezentanci KRD, spotkali się z przedstawicielami urzędów administracji publicznej, m.in. z Abu Dhabi Food Control Authority oraz Dubai Muncipality, a także z przedstawicielami Polski oraz Unii Europejskiej odpowiedzialnymi za sektor rolno-spożywczy, akredytowanymi w Emiratach Arabskich. Rozmowy dotyczyły kwestii związanych z bezpieczeństwem i jakością żywności oraz warunków eksportu drobiu wyprodukowanego zgodnie z wymaganiami religijnymi halal. Poruszone zostały także problemy prawne związane z możliwością dostarczania europejskiego drobiu do Zjednoczonych Emiratów Arabskich w ramach współpracy biznesowej z lokalnymi firmami.