kalendarzWitaj dziś jest piątek, 24 listopada 2017 r.   Imieniny: Emmy, Flory, Romana dodaj do ulubionychdodaj do ulubionychenglish versionenglish version



forum
stronę odwiedziło:
2113369 osób

Aktualności branżowe

2017-08-23 Finał II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”

Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza była Głównym Partnerem Merytorycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. 19 lipca 2017 r. odbyła się gala finałowa drugiej edycji tego kulinarnego święta. Kucharze musieli przygotować potrawę z dowolnej części gęsiny, a jury w składzie największych kulinarnych sław wybrało najbardziej wyjątkowe dania. KRD-IG jako partner wydarzenia zadbała o aspekt edukacyjny imprezy, przypominając jednocześnie o walorach polskiej gęsiny oraz jej pozycji na europejskim rynku.

Głównym celem II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego była promocja zalet i wartości odżywczych mięsa z gęsi. Choć gęsina nie jest tak popularna jak kurczak czy indyk, zajmuje ona ważne miejsce na rynku mięsa drobiowego. KRD-IG, będąc partnerem merytorycznym, odpowiadała między innymi za dobry wizerunek polskiej gęsiny podczas festiwalu.
 
Konkurs adresowany był do szefów kuchni, wyłonionych w festiwalowych kwalifikacjach, jednakże mniej doświadczeni adepci gastronomii mogli spróbować swoich sił i uczyć się od mistrzów. Przed jury, w którym zasiedli znani szefowie kuchni, m.in. Kurt Scheller, Robert Sowa czy Teofilos Wafidis, wystąpiło 12 dwuosobowych zespołów. Uroczystą galę finałową poprowadziła Monika Zamachowska. 
 
– Mięso z gęsi zalicza się do produktów o wyjątkowych cechach. Różni się ono od innych gatunków drobiu, przede wszystkim ze względu na wysoką wartość energetyczną, a także ilość składników mineralnych. W Polsce roczna produkcja mięsa gęsiego wynosi ponad  29 tys. ton, z czego większość jest eksportowana, głównie do Niemiec. Pora na promocję gęsiny wśród Polaków, nie tylko w okolicach dnia św. Marcina. Właśnie dlatego Krajowa Rada Drobiarstwa wspiera konkurs, który ma na celu przypomnieć konsumentom o walorach tego szlachetnego mięsa również w sezonie letnim – mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.
 
Ponieważ Polska jest jednym z głównych producentów gęsiny w Europie, takie wydarzenia, jak festiwal „Gęsina nie tylko na św. Marcina” nabierają szczególnego znaczenia pod kątem promocyjnym i edukacyjnym. Są one okazją do spopularyzowania potraw z gęsiny w branży gastronomicznej, a także wśród kulinarnych smakoszy, liderów opinii i osób, które dotychczas sięgały po inne gatunki drobiu. Konkursowemu gotowaniu towarzyszyła m.in. prezentacja na temat wartości żywieniowej gęsiny. Festiwal odbył się w Pabianicach w restauracji Wzorcownia by W. Bober w Hotelu Fabryka Wełny Hotel & Spa. 
 
Copyright © 2009 Krajowa Rada Drobiarstwa
Projektowanie stron Toruń