kalendarzWitaj dziś jest czwartek, 02 lipca 2020 r.   Imieniny: Kariny, Serafiny, Urbana dodaj do ulubionychdodaj do ulubionychenglish versionenglish version



forum
stronę odwiedziło:
3137994 osób

Aktualności branżowe

2015-10-19 Branża drobiarska na targach Anuga 2015

 Branża drobiarska na targach Anuga 2015

2015 to rok Anugi. Jak co 2 lata branża spożywcza spotyka się na największych światowych targach spożywczych odbywających się w centrum targowym Koelnmesse w Kolonii, na powierzchni wystawienniczej 284.000 m². To także najważniejsze targi służące pozyskaniu ‚nowych rynków’ pozaeuropejskich oraz miejsce, gdzie zaobserwować można najnowsze trendy w produkcji i dystrybucji produktów żywnościowych.

Na tegorocznych targach Anuga wystawiło się 6 800 firm z ponad 100 krajów, a targi odwiedziło ponad 155.000 gości ze 180 krajów.

Anuga to jednocześnie największe na świecie targi mięsne: znaleźć tu można wszystkie kategorie: mięso, wędliny, drób, rozlokowane w 3 halach: 5.2, 6, 9. Sektor mięsny reprezentowało 851 wystawców z 45 krajów, a ich stoiska odwiedziło ponad 64.000 gości związanych z produkcją, dystrybucją żywności oraz gastronomią; 76% z nich to osoby decydujące o wyborze partnerów biznesowych.

Główne trendy światowe, jakie można było zaobserwować podczas tegorocznych targów Anuga w sektorze mięsnym to:

  • innowacje w zakresie convenience;
  • regionalizm;
  • podkreślenie roli traceability;
  • zainteresowanie konsumentów dobrostanem i ochroną zwierząt.

Jedność branży to siła i skuteczność.

Mięso i drób to  najistotniejsze dla Polski produkty  spożywcze w handlu zagranicznym. Intensywny wzrost sprzedaży drobiu poza granice kraju, stabilna, silna pozycja mięsa wołowego i wieprzowego pozwoliły Polsce osiągnąć status czołowego europejskiego eksportera. Aby zachować wiodącą pozycję, branża musi coraz intensywniej promować jakość polskiego mięsa i poszukiwać nowych kierunków zbytu, także poza nasyconymi już rynkami Unii Europejskiej.

Tegoroczna edycja międzynarodowych targów branży spożywczej Anuga w Kolonii to kontynuacja podjętej w 2014 roku w Paryżu podczas targów SIAL, istotnej z punktu widzenia rozwoju naszej branży, inicjatywy – po raz kolejny na tak ważnej imprezie Polska miała wspólne, narodowe stoisko, promujące wszystkie 3 główne gatunki mięs, będące filarami polskiego eksportu: wołowinę, wieprzowinę oraz drób. Organizacja stoiska pod hasłem: „Polskie Mięso i Drób” / „Polish Meat and Poultry” i działania promocyjne skoncentrowane wokół targów Anuga są możliwe dzięki porozumieniu branż, widzących wspólny cel w rozwoju handlu zagranicznego.

Dlaczego razem?

Stoiska narodowe, dzięki swojej powierzchni, a także ciekawej koncepcji wizualnej, zdecydowanie wyróżniają się pośród mniejszych ekspozycji firmowych, lub nawet branżowych. Duża, doskonale zorganizowana przestrzeń odzwierciedlała siłę branży w międzynarodowych relacjach handlowych, budując zaufanie do danego sektora  i reprezentujących go podmiotów. Jednocześnie kompleksowa oferta wszystkich rodzajów mięs z Polski była znacznym ułatwieniem dla kontrahentów, mających dostęp do pełnego asortymentu produktów, prezentowanym  w jednym miejscu.

Ideą stoiska „Polish Meat and Poultry” było zjednoczenie w ramach 135-metrowej powierzchni 3 organizacji branżowych oraz 18 liczących się polskich producentów i eksporterów wszystkich gatunków mięs i drobiu. Zewnętrzna część biznesowa, podzielona na mięso białe i czerwone, przeznaczona dla producentów na rozmowy handlowe otaczała wewnętrzną strefę degustacyjno-kulinarną, w której serwowane były wyśmienite potrawy z polskiego drobiu, wołowiny i wieprzowiny.

Działaniom targowym towarzyszyły aktywności okołotargowe, mające na celu zaprezentowanie polskiej branży mięsnej i drobiarskiej:

  • śniadanie prasowe w dniu 29.09.2015 pt. „Anuga 2015 – siła i potencjał eksportowy polskiej branży mięsnej”;
  • bankiet promocyjny dla mediów, kontrahentów i producentów na stoisku „Polish Meat and Poultry” w dniu 12.10, po zakończeniu dnia targowego.

Tak szeroko zakrojone i skonsolidowane akcje promocyjne znacznie zwiększyły skuteczność działań polskiej branży mięsnej i drobiarskiej, przekładając się na nowe relacje i kontrakty eksportowe.

Powyższe przedsięwzięcie zrealizowane zostało pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Marka Sawickiego

Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, Wieprzowego i Drobiowego

 

Copyright © 2009 Krajowa Rada Drobiarstwa
Projektowanie stron Toruń